http://wszystkoobieganiu.com.pl

Sposób na białko: TOFU PDF Drukuj Email
czwartek, 17 maja 2012 16:27

Tofu to cenny składnik diety biegacza. Jest bogate w białko, ma niewiele kalorii i nadaje się do niemal każdego dania. Tofu można jeść na surowo, ale także w postaci smażonej, duszonej, gotowanej lub pieczonej; można je przygotowywać w jajku, w cieście albo w marynacie, a dobrze smakuje właściwie w każdym połączeniu.

Historia doufu, czyli tofu, liczy niemal dwa tysiące lat. Tofu było produktem tanim i pożywnym, i stanowiło podstawowe źródło białka w opartych głównie na niskobiałkowym ryżu i pozbawionych mleka kuchniach azjatyckich. Mieszkający w pierwszej połowie XX wieku w Hrabinie w Chinach Edward Kajdański, tak pisze o tofu: „Doufu (tofu), ser sojowy, znany dziś pod tą samą nazwą także w Polsce, przygotowywano na każdej hrabińskiej uliczce bardzo prostym sposobem: soję moczono, mielono, gotowano, odcedzano mleko sojowe (doujiang), skwaszano, a to, co osiadało na dnie zbiornika, wykładano na drewniane tace, z wierzchu zaś kładziono ciężary, aby odeszła woda, krojono na większe kostki i ser był gotowy”.

Tofu jest tradycyjnym składnikiem potraw orientalnych, zarówno mięsnych, jak i wegetariańskich. Na świecie rozpowszechniło się przede wszystkim ze względu na swoje bogactwo składników odżywczych.

Sekret tofu tkwi w delikatnej strukturze i smaku przejmującym dominujące akcenty przypraw, ziół lub innych składników, z którymi przyrządzamy tofu. Innymi słowy: tofu smakuje jak to, z czym je robimy. W najprostszej odmianie – przypominającej w smaku jajecznicę - można je podsmażyć na patelni z garścią posiekanego szczypiorku, solą i pieprzem. Nieco więcej starania wymaga zamarynowanie tofu (np. w sosie sojowym, z imbirem i czosnkiem), ale owoc tej pracy jest warty wysiłku i fenomenalnie smakuje jako alternatywa dla mięsa w obiedzie, jako dodatek do sałat albo na kanapkach.

Opakowanie wędzonego tofu (Polsoja; 160 gramów) zawiera ok. 21 g białka roślinnego i posiada tylko 210 kcal.

Rodzaje tofu:

Tofu Tradycyjne NATURALNE

Jest czyste i delikatne. Znakomicie sprawdza się zarówno jako składnik dań gorących jak i podstawa deserów i wypieków.


Tofu Tradycyjne WĘDZONE

Lekko słone, naturalnie wędzone tofu, stanowi doskonały składnik dań obiadowych i wykwintnych kolacji. Może być również grillowane, zapiekane lub stanowić podstawę farszu.


Tofu Tradycyjne MARYNOWANE

Tofu zanurzone w marynacie z sosu sojowego jest niezastąpionym składnikiem sałatek, przystawek, a nawet tart i zapiekanek.


 

Polsoja_Tofu_tradycyjne_naturalne




 

 

 

 

Poprawiony: czwartek, 17 maja 2012 16:39